Land-art-ul ca termen defineste o "ramura" foarte viguroasa a artei contemporane. Acest gen al artei se practica de peste 30 de ani atit in
Cred ca acestea sint motivele pentru care aceasta
arta este in ascensiune in zona de interes a artistilor contemporani. Ceea ce
se poate vedea si vizitind cele mai mari bienale, precum cea de la Venetia, cea
de la Lyon sau Documenta de la Kassel .
Aici figureaza tot mai multi artisti care creeaza in natura opere de arta cu un
pronuntat caracter ecologic si social.
Cit de cunoscut, de practicat este land-art-ul inRomania ?
Cit de cunoscut, de practicat este land-art-ul in
In
Pe vremea regimului totalitar, actiunile de avangarda aveau un caracter intim, de laborator, cu un cadru de manifestare particular, nedeschis marelui public. Unul dintre principalele motive pentru care acest gen de experiment cultural nu avea sanse sa fie acceptat de regimul totalitar era caracterul efemer al actiunilor. Land-art-ul este sortit integrarii in natura.
Fata de acest caracter trecator al creatiei dedicate momentului, ideologia oficiala cerea valori stabile, construite cu ajutorul limbajelor traditionale. Land-art-ul, care, printre alte calitati novatoare, presupune si implicarea publicului, stimula libertatea spirituala in termeni ce primejduiau rigiditatea ideologiei de masa. Conditiile in care s-au manifestat aceste experimente (cadre strimte de atelier, documentatie foto restrinsa, sporadica, dificila legatura intre grupuri si generatii, aparitii rare si trunchiate in presa de specialitate) sint conditiile de manifestare ale unei culturi de opozitie si ale unui avangardism implicit.
In acest sens, ma consider fericit ca m-am putut implica in activitatea nucleului de artisti de la
Dupa 1989, land-art-ul s-a manifestat mai deschis si mai pregnant in spatii diverse, in curti sau pe strada. Taberele de creatie devin perimetre ideale pentru experimentul cultural-artistic. In ambianta de libertate si efervescenta a unei tabere esti cuprins de mirajul cercetarii si al innoirii si de multe ori artistii devin dornici sa contribuie la innoirea propriului limbaj plastic. Intr-o tabara internationala de arta contemporana (Crest, Franta) am fost cuprins de nevoia de a iesi din bidimensional, extinzindu-mi preocuparile spre spatializare si sonorizare. Tabloul de pe sevalet imi impunea rigoarea si limita staticului si aplatizarii, lucru care nu ma mai satisfacea.
Astazi, studentii au o libertate mult mai mare in
a-si pune in valoare creativitatea, pentru ca pina si la disciplinele practice
de baza (Cromatologie, Studiul desenului, Bazele compozitiei) se pune accentul,
in anii III-IV, pe provocarea creativitatii. Cu toate acestea, studentii se
implica mai rar in cercetari experimentale interdisciplinare, cercetari pe care
le necesita land-art-ul, arta conceptuala, instalatia, happening-ul si
performance-ul. Studentii sint, totusi, tot mai receptivi, cauta informatie,
asista la actiunile unor artisti activi in aceasta zona, cooptati ca si cadre
didactice - sau alt exemplu ar fi momentul acestui workshop profilat exclusiv
pe land-art. Sper sa fi fost un punct de reper pentru anul universitar in curs:
initiativa si-a propus sa stimuleze dinamica fenomenului pedagogic clujean, sa
promoveze integrarea noilor medii in ansamblul domeniilor curente ale educatiei
artistice, sa sprijine deschiderea internationala a activitatilor studentesti.
Cred ca este absolut necesara o
"intinerire" a limbajului, pentru ca, practic, daca ne uitam in
galeriile noastre, ce vedem? O mohorita si prafuita consecventa in a asterne in
laviuri sau impastat in game monocrome, in pasaj cromatic sau contraste in
dizarmonii, cu culori rupte cu scopul prea vadit de a placea unui privitor prea
putin interesat sa descopere ceva ce s-ar putea sa nici nu existe sau, ceea ce
e aproape sigur, nici nu i se adreseaza.
Am inteles ca land-art-ul este o forma de arta interactiva. Care este rolul publicului, al destinatarului?
Land-art-ul raspunde unei necesitati estetice si culturale a publicului larg. Clujenii amatori de arta au beneficiat direct prin implementarea creatiilor in zona de agrement din Padurea Faget, din jurul orasului Cluj, prin seminarii, prin expozitii documentare in scop cultural.
Subiectul propus actiunii artistice a fost Natural-Artificial, in strinsa legatura cu padurile si unele forme de relief specifice zonei Fagetului, dar in unele cazuri s-a ajuns la implicatiile sociale, ecologiste ale unor gradini mutilate, alterate, pingarite de om. S-au putut face si unele paralele cu gradinile mistice ale Edenului sau cu gradinile istorice ale Semiramidei.
Am insistat asupra atragerii publicului spectator deoarece manifestarea i-a fost dedicata lui. Intentia este ca prin acest program cultural sa se genereze o schimbare pozitiva in receptarea operei de arta contemporana si sa fie lansat un semnal ecologic. In relatia artist-land-art-public conteaza opiniile si reactiile publicului privitor ca beneficiar direct. Pe tot parcursul celor opt zile ale workshop-ului artistii au schimbat opinii atit intre ei, cit si cu publicul larg.
Am inteles ca land-art-ul este o forma de arta interactiva. Care este rolul publicului, al destinatarului?
Land-art-ul raspunde unei necesitati estetice si culturale a publicului larg. Clujenii amatori de arta au beneficiat direct prin implementarea creatiilor in zona de agrement din Padurea Faget, din jurul orasului Cluj, prin seminarii, prin expozitii documentare in scop cultural.
Subiectul propus actiunii artistice a fost Natural-Artificial, in strinsa legatura cu padurile si unele forme de relief specifice zonei Fagetului, dar in unele cazuri s-a ajuns la implicatiile sociale, ecologiste ale unor gradini mutilate, alterate, pingarite de om. S-au putut face si unele paralele cu gradinile mistice ale Edenului sau cu gradinile istorice ale Semiramidei.
Am insistat asupra atragerii publicului spectator deoarece manifestarea i-a fost dedicata lui. Intentia este ca prin acest program cultural sa se genereze o schimbare pozitiva in receptarea operei de arta contemporana si sa fie lansat un semnal ecologic. In relatia artist-land-art-public conteaza opiniile si reactiile publicului privitor ca beneficiar direct. Pe tot parcursul celor opt zile ale workshop-ului artistii au schimbat opinii atit intre ei, cit si cu publicul larg.
Va rog sa ne spuneti citeva cuvinte despre participantii la aceasta prima editie a workshop-ului organizat de dumneavoastra.
Am invitat in aceasta tabara artisti plastici consacrati din
Artistii straini au fost cuceriti de ospitalitatea romaneasca, pentru ca, desi nu ne-am putut baza pe autoritati, am pus mina de la mina si i-am tratat cum se cuvine pe oaspeti, cu sprijinul Universitatii de Arta si Design Cluj, al Centrului Cultural Francez Cluj, precum si al unor oameni de bine ca Ioachim Pasca, om de afaceri. In mod inexplicabil, Primaria si Consiliul local
Va multumesc!
linkuri utile:
Buna ziua, cum pot lua legatura cu dl. Emil Dobriban? Se poate sa intru in posesia unor date de contact? Multumesc mult anticipat.
RăspundețiȘtergereVă mulțumesc pentru ceea ce ați făcut pentru mine { Dr dawn acuna }! Soțul meu a încetat să completeze actele de divorț după ce te-am contactat pentru a mă ajuta să opresc divorțul cu soțul meu și acum lucrurile merg mult mai bine acum. După cum ați spus, tot procesul privind divorțul a fost anulat și femeia rea care provoacă problema în căsnicia mea a fost trimisă de soțul meu și acum suntem fericiți împreună, dacă aveți probleme în relație sau căsătorie sau orice alte probleme. , îi puteți e-mail la: ( dawnacuna314@gmail.com ) sau WhatsApp ei ( +2348032246310 ).
RăspundețiȘtergereS-a specializat pe următoarele vrăji:
*Vrăji de dragoste
*Vrăji de căsătorie
*Vrăji de bani
*Vrăji de frumusețe
*Vrăji de bogăție
*VÂRGILE DE ATRACȚIE SEXUALĂ
*VRAJI DE VINDECA HIV
*Vrăji de cazinou
*ELIMINAȚI Vrăjile de blestem
*Vrăji de protecție
*Vrăji de loterie
*Vrăji de noroc
*VORGE DE FERTILITATE